Derbyseger!

Derbyseger 6-7 (2-3, 3-2, 1-2). Onödigt jämt tycker jag. Vi är klasser bättre i fem mot fem spelet, där City inte skapar speciellt mycket. I powerplay släpper vi in två mål och det är ju inte helt okej. Även i boxplay får dom göra två mål.
Vi visar återigen ett bra hjärta och hämtar upp ett tvåmåls underläge (5-3) vilket det var många som trodde att vi inte skulle göra.

Glömde ge Gillgren beröm igår. Bra tugg. Han gör en bra match.

Tänkte svara på lite kommentarer från mitt förra inlägg. Roligt att det var så många som kommenterade!
1. Grina? Det gjorde jag inte en enda gång igår. Tro det eller ej. Jag är faktiskt på ett stålande humör.
2. Ja vi spelar jätte ful, vi har fyra utvisningar och City har också fyra stycken. Vi vinner och det är så härligt!
3. Patrik Svensson var inte bäst på planen igår. Långt därifrån.
4. City var mer värdiga vinnare? Visst är livet orättvist ibland?
5. Imorgon hade vi tänkt börja spela bra innebandy. Hoppas du är nöjd med ditt svar.
6. Mitt smeknamn är inte "muskelpaketet". Fakta är att hade man fått röka nere på gymmet så hade nog jag också haft muskler!
7. Ingen har sagt att vi ska gå upp till Superligan i år.

Hoppas ni alla är nöjda med svaren!



Ekman gillar Gustens katter..

Skön kväll ikväll. Vi var och åt och kollade på hockey på Bite Line. Tack Stenlund!



Dagens hyllning: Min fanclub - Tack för stödet!

Dagens sågning: Ljummen Cola - Inte jätte gott!


Kommentarer
Postat av: Dr. Frasier Crane

Vad kul att ni fick vinna, och det bästa laget vinner alltid. För det handlar om att göra mer mål än vad man släpper in. O Frasse hälsa Micke J :)



Sen om du kan lista ut vem som har skrivit detta blir jag ortoligt imponerad...

2008-10-16 @ 22:32:58
Postat av: kbk

alé å opp å hopp vi älskar hammarby.....

2008-10-16 @ 23:03:54
Postat av: Frasse!

Haha är det legenden och mina forna vapendragare Ankan som lämnat en kommentar?

2008-10-16 @ 23:19:54
Postat av: Domaren

Wow, fulare spel på Patrik Svensson får man leta efter. Han blev ju totalt mörbultat. Fult av Granlo enligt mig, men smart dock, Svensson levde inte upp till bäst i stan igår och höll inte sin Superliga-klass som jag i normala fall tycker.

Konstigt att City inte höll speciell markering och extra hårt spel på Patrik Fransson som är halva Granlos lag precis som Svensson är Citys halva.

Enligt mig borde både dem spela i Superligan!

2008-10-17 @ 17:27:44
Postat av: Mr. Brightside

Jag garvar mig harmmynt. Denna blogg ger ett starkt intryck av att vara en filial till Samhall; horder av särskrivningar, personliga påhopp och synnerligen banala matchreferat. Jag tackar Frasse och alla andra bidragsgivare för underhållningen.



För övrigt undrar jag vilket lag som är bäst i Sundsvall nu.

2008-10-17 @ 20:47:18
Postat av: loppan

patrik får ju alltid ta extra snygga smällarna mot granlo, smart, ja. snyggt?... de där har man nog bäst koll på själv. håller inte med om att frasse är halva granlo som patrik är halva city (sorry frasse, bra äru men också har granlo fler mer framträdande spelare än vad city har)



tack för att ni ska börja lira bra innebandy snart frasse för de håller jag faktiskt inte riktigt med om att ni gjort hittils fullt ut nån match. :P bättre kan ni ju. så hoppas du mena till på söndag iaf så det blir mödan värt

2008-10-17 @ 20:48:40
Postat av: Fult?

Var det så fult mot Svensson? Berätta gärna om smällarna för de missade jag..

2008-10-17 @ 21:57:36
Postat av: Anonym

självklart kan granlo spela bättre än dom gjort. dom orkar inte ha sitt spel hela matchen igenom mot city, och tappar lite i andra. men bättre än city är dom, vilket dom visade tydligt i onsdags och ni som inte kunde se skillnaden på spel då vet jag inte ens vad ni gjorde där? för innebandy intresserade verkar ni inte vara isf..

2008-10-17 @ 22:11:59
Postat av: H

Patrik, precis som Liam har du rätt i allt du säger ;-)

2008-10-18 @ 00:10:13
Postat av: Fredrik

Mr.Brightside: Harmmynt, vad är det? Harmynt stavas det. Toker.









2008-10-18 @ 00:38:50
Postat av: Mr. Brightside

Fredrik:



Din kritik är befogad. Ett ord beskriver situationen väl: skit dåligt!

2008-10-19 @ 11:48:27
Postat av: loppan

ida varu bra fräss!! nästan som en fräääls ;) haha och granlo några rejäla kliv närmare bra innebandy! för albas power play va inte att skojjas med =)

2008-10-19 @ 18:27:27
Postat av: Åskådaren

Frasse! Är väldigt nyfiken på vem dinosaurieungen är? Intressant lag ní har med så många unga vinnarskallar! Lycka till!

2008-10-21 @ 15:44:40
Postat av: precis

Du Patrik, ska du fixa lite längre shorts eller?, de är ganska "små"

2008-10-22 @ 23:31:24
Postat av: Anonym

frasse vill ha längre shorts det vill han va....

2008-10-23 @ 14:04:55
Postat av: Frasse!

Vad ska jag med det till?

2008-10-23 @ 17:41:07
Postat av: LOL

vadå? tycker hans shorts är för stora ja. Hur kan du tycka att han ska fixa mindre? Herregud! vad är det för värld vi är i?!!! skandal!!!

2008-10-23 @ 20:01:30
Postat av: Dr. Frasier Crane

Det är ju 'bilnycklarna - agge' aka 'the lyrk'->#9, lite besviken där frallan :) hörde även att du var kingen i senaste matchen. Hoppas att du bär ett C på tröjan, de behöver en chef!



Ses på nån träning till jul om #11 låter en vara med :)

2008-10-23 @ 21:00:06
Postat av: Frasse!

Faktiskt så kom jag på mig själv om att det var du Lyrkan! haha.. C:et sitter på armen. Såg min chans att ta bindeln nu när inte du är med! Hoppas verkligen att vi ses framåt jul. :)

2008-10-23 @ 23:13:28
Postat av: Mr. Brightside

Likt någon tidigare skribent håller jag på att gå upp i atomer över att inte få veta vem dinosaurieungen är. Dinosaurie-ungen - känn på den poetiska och tillika dräpande metaforen ...

2008-10-24 @ 19:09:19
Postat av: Utomstående

Gissar på att dino är Victor Selindh (vet inte hur de stavas) i City?

2008-10-26 @ 09:01:27
Postat av: Mr. Brightside

... betryggande att lite klarhet i frågan bringas.



I övrigt efterlyser jag nya stilistiska blogginlägg från Frasse. Väntan börjar bli outhärdlig. Antingen fortsätter du, Frasse att kåsera för Samhalls räkning. Eller så lägger du ned skiten.

2008-10-26 @ 18:28:48
Postat av: Anonym

BECK - dinosaurieungen, biopremiär 5:e april.

2008-10-27 @ 01:43:38
Postat av: dvd

Bara så du vet så ÄR det folk, faktiskt i erat eget lag, som säger att ni ska gå upp i Superligan..

2008-11-09 @ 12:58:44
Postat av: SPELARE! Anonym för din skull.

Nej det är ingen i laget som säger det så stick tillbaka till myttobyn där du kom från.

2008-11-13 @ 10:06:59
Postat av: Bulten

Hört att Jonte och grabbarna kör med Jolly stickor ja, stämmer det? Isf unna jag dom det.

2009-03-14 @ 09:25:01
Postat av: Leonora - The Crazy one

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-14 @ 09:26:55
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0