Förlust efter förlängning

Årsta på bortaplan. Förlust med 4-3 efter förlängning.
En poäng är väl bättre än ingen, men vi tappade trots allt en 0-3 ledning.
Skotten vann Årsta ganska stort, men Kalle Wangel gjorde en jätte match. Han räddade bl.a en straff också.
Defensivt spelade vi väldigt bra och för en gångs skull så släpper vi inte in något mål i boxplay.
Jonte Ramqvist gjorde alla våra mål framåt och är lika glödhet som Oasis just nu.



På bussresan hem fick vi också se en annan sida av Kalle Wangel vilket var intressant.
Oskar Lund var glad och satt och log hela vägen hem medans Ekman sov.



Hammarby förlorade borta mot Gävle med 3-0, men jag säger som min lillebror Jesper "Allsvenskan är, just nu, lika intressant som att läsa en intervju med en spelare som säger "Vi tar en match i taget" och dylikt".



Dyll är king! Nu är biljetter bokade till Oasis på Wembley Stadium den 12 juli.



Forza Granlo!                                                                               (Foto: Dagbladet)


Dagens hyllning 1: Gustens pappa!

Dagens hyllning 2: Öjebyn - Starkt att slå KAIS Mora

Dagens sågning: Måndag + jobb om några timmar!


Kommentarer
Postat av: Mr. Brightside

Att ejakulera till nytt material från Oasis år 2008 klär dig väl.



Liknelsen är en skymf mot Jonte.



Bevismaterial: http://www.youtube.com/watch?v=LNkZwGO2RTo

2008-10-27 @ 18:36:31
Postat av: jesper

(ska man tappa 6-3?) nej å andra sidan ska dom inte tappa 3-0 heller...

2008-10-27 @ 23:09:06
Postat av: Granlo BK

Stort tack till Mathias Gusten Gustavssons farsa!

2008-10-28 @ 02:21:47
Postat av: Lund

Jag är ju alltid glad!

2008-10-28 @ 23:50:46
Postat av: Dyll

Cheers!



Nu satsar vi dock först på Oasis i Globen i januari. :P



Då skall Lund också gå.

2008-10-29 @ 15:25:16
Postat av: hjälmar´n

a dä, dä, dä,

2008-10-31 @ 00:58:05
Postat av: Mr. Brightside

Oasis i Globen kommer att bli grymt! Bandet briljerar med de fantastiska poplåtarna från "Dig Out Your Soul" medan Liam sjunger i falsett - mad fer it!

2008-10-31 @ 17:10:04
Postat av: Mackan

Haha, Brightside försöker provocera hela tiden men han/hon/det får väldigt dålig respons :) Bag It Up

2008-11-02 @ 22:25:11
Postat av: Anonym

wangel bäst

2008-11-03 @ 14:38:15
Postat av: Mr. Brightside

Mackan:



Vet du inte att tystnad innebär att hålla med?

2008-11-08 @ 17:27:32
Postat av: hahaha

så jävla rätt mackan! å mr brightside, aldrig tänkt på att tystnaden kan ha att göra med att ingen orkar bry sig om dina ganska löjliga försök till att provocera.





btw frasse, älskar bloggen!

2008-11-08 @ 17:47:50
Postat av: negerkungen

Brightside, du som kan allt, vad betyder fer?

2008-11-08 @ 22:46:51
Postat av: Mr. Brightside

"hahaha":



I samma inlägg som du kritiserar mig för löjliga försök till provokationer, uttrycker du kärlek till Frasses bloggande. Du hävdar således att denna blogg har en fläckfri historia på den punkten. Är det korrekt uppfattat?



negerkungen:



Min slutkläm i det specifika inlägget behöver du inte bry dig om. Liam Gallagher's personlighet inbegriper tyvärr inte charm.

2008-11-09 @ 11:17:01
Postat av: Fredrik

Brightside: Är Depeche Mode bättre då? Are we human?

2008-11-09 @ 16:45:54
Postat av: Mr. Brightside

... bättre än:



... Liam's personlighet?

... denna blogg?

... Hitler?

2008-11-10 @ 20:47:44
Postat av: Fredrik

Bloggen verkar dra din uppmärksamhet iaf.



I detta land använder vi inte apostrofer som du gör i Liams namn.

Vad tokigt det kan bli när du startar att ge pikar men själv inte har många rätt själv.

Du har förlorat och du kan gå hem nu. Hejdå, vi hörs!

2008-11-11 @ 23:18:20
Postat av: Mr. Brightside

Också Hitler drar min uppmärksamhet.



Dessutom har jag aldrig gjort anspråk på att skriva uteslutande korrekt. Att Frasse jobbar på Samhall betyder inte per automatik att jag är Sture Allén.



Och i detta demokratiska land är det inte ändamålsenligt att, såsom du försöker, utesluta obekväma åsikter.



Vad tokigt det blir när man hamrar så hårt att man träffar sin egen tumme.



= Fotnot: Jag bekräftade Godwins lag (ingen apostrof - check) - läs mer här: law" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27slaw

2008-11-16 @ 14:30:05
Postat av: ja

vad jag vet jobbar inte frasse på samhall, så du är nog sture allén

2008-11-16 @ 19:57:41
Postat av: Fredrik

Att du inte är Sture Allén är nog alla överrens om här inne. Ellur hur?



Vill bara försöka dig att förstå att du är en förlorare. Detta är en ganska menlös diskussion annars. Tack för mig!

2008-11-17 @ 17:04:24
Postat av: Mr. Brightside

Om alla är överens om detta, varför angriper du mitt språk? För övrigt tror jag i och för sig att signaturen "ja" inte delar denna uppfattning.



Att förstå din förkunnelse är svårt mot bakgrund av att du inte besvarar övervägande del av mitt inlägg. I fall att den stämmer, är det inte en barnlek att argumentera upp mig på läktaren? Du är

ganska lik Reinfeldt i fra-debatten.

2008-11-21 @ 19:19:33
Postat av: Josef

Efteren lång förmiddag på jobbet har jag ängnat lite tid till att forska lite om en person här på gästboken.





Fakta om Mr. Brightside.



46 år

173 cm lång

87 kilo



Ofta inne på MUF:s hemsida för att diskutera det senaste inom politik i deras forum. Då hans ålder skiljer sig ganska mycket från genomsnittet i föreningen, har han blivit lite av en ensamvarg och känner inte att han får någon respons från de övriga MUF:arna.



Förra året lämnade han MUF och vänder sig nu till olika innebandysidor där han skriver läckra kommentarer som borde väcka folk att börja diskutera. nu med det tuffa namnet "Mr. Brightside", som ska få honom att framstå som snabb, smart och direkt.



Hans inlägg visar sig ge ett litet gensvar... Han fortsätter nu sin jakt på nya diskussioner, med wikipedia som sitt dödligaste vapen.



Vi väntar nu med spänning på ett nytt inlägg från denne legend. Vad innhåller nästa inlägg? Vem kommer han diskutera mot? Kommer han fortsätta med samma namn, eller byter han ibland för att göra oss förvirrade?



Svaret får vi inom kort...?

2008-11-26 @ 11:09:49
Postat av: Fredrik

Brightside: Som sagt, meningslös diskussion!



Jag angrepp ditt språk för att du angrep en särskrivning signerat bloggaren.

Innan man börjar klaga på andra så tycker jag att man ska ha rent mjöl i påsen själv. Själv vinkar du bort det, likt Reinfeldt.



Barnrumpa, talkpuder och The Killers (världens töntigaste bandnamn?) kassa försök till låta Depeche Mode.



Men fortsätt du. Break a leg!

2008-11-29 @ 10:30:41
Postat av: Mr. Brightside

Josef:



Du är lika slarvig med informationskällor som Michael Moore.



Gensvaret har, trots allt, varit stort, dock mestadels tröttsam respons från Fredrik - till sin retorik lik statsministerns i fra-debatten, men antagligen inte med samma efternamn som denne.



Och när du gör gällande att en länk i en fotnot är mitt dödligaste vapen, tappar du helt spåret.



För övrigt anser jag att Muf bör förgöras. Dess genomsnittlige medlem är ointresserad av politik, bortsett från drogbrukande.



***



Fredrik:



Jag klagade över de högfrekventa särskrivningarna, varefter du anmärker att jag felaktigt använt en apostrof. Befogad kritik ...



Och hur motiverar du att jag vinkat bort kritiken?



Beträffande rent mjöl i påsen bör också du ha det, enligt ditt resonemang. Har du kollat i den? Jag hittade nämligen ofullständiga satser och satsradning, såväl som stav- och syftningsfel, där.

2008-12-03 @ 20:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0