Jag hade rätt!

Jag hade rätt, som vanligt. City är ett pisslag. Tråkigare spel får man faktiskt leta långt in i hälsingland efter.
En massa långbollar på vinst eller förlust. Nu har dom tur att dom har domarna med sig (tycker jag) och bjuds in i matchen. Vi vinner rättvist med 6-7.
I spelet 5 mot 5 så har City ingenting. Dom gör några enkla mål i powerplay, mer har dom inte.
Jag vill tack Salle, min bloggkollega, för dom underbara avsluten i slutet av matchen och dinosaurieungen för noll poäng, du var inte bra!

Operation SMACKDOWN!!!!!




Sidleds Ekman var bäst på plan!
Jonte var också jävligt bra!



Jag kommer skriva mer om matchen imorgon, håll ut! NU KÖR VI!!!!


Dagens hyllning: Granlo BK - En derbyseger är alltid jävligt skönt!!!!

Dagens sågning: Mattias Ekman - Träna gärna senare i en annan kommun!

Kommentarer
Postat av: ....

patrik svensson bäst på plan, som vanligt! du kan ju fortsätta grina ..

2008-10-16 @ 00:02:27
Postat av: He-man

Haha nån dinosaurieunge såg vi inte men Salle var grym igår!

2008-10-16 @ 08:32:48
Postat av: Anonym

Grina? undra vem så låg och grina hela matchen igår??

2008-10-16 @ 10:14:27
Postat av: hej hej derby seger!

jag såg ett ägg som kläctks. Måste ha kommit nått därifrån... en unge? men vad för unge?

2008-10-16 @ 10:23:16
Postat av: Patrik L

Svensson var bra men Frasse var bättre.

Hade Svensson spelat i Granlo hade han gjort minst 50 mål denna säsong med pass från Frasses klubba.

Är det någon som sitter på ett overkligt spelsinne så är det du Frasse.

skönt att du även sticker ut hakan i tidningen :)

Glöm inte att Gillgren var grym igår också, utan honom hade Granlo vunnit med 12-6...

2008-10-16 @ 10:36:44
Postat av: .....

Patrik Svensson var som vanligt grym....bäst i stan!! När ska ni i Granlo börja spela bra innebandy då????

2008-10-16 @ 10:55:46
Postat av: Nypan

Dinosaurienacken!

2008-10-16 @ 14:01:01
Postat av: hmm

Fakta är att det kallas muskler. Så jag förstår varför du är svartsjuk Frasse "Muskelpaketet?" Fransson....

2008-10-16 @ 14:54:00
Postat av: Mackan

Haha du är helskön, diggar dig både av och på planen och du har 100% rätt i det du skriver. Plus att du verkar ha mycket bra musiksmak! Dig Out Your Soul!

2008-10-16 @ 17:23:00
Postat av: Anonym

City va mer värdiga vinnare. Det ända ni vinner på är erat fula spel! Granlo var ej värdig denna seger!!

2008-10-16 @ 17:33:55
Postat av: Såsen

Så sjukt skönt att höra att Granlo vinner på sitt fula spel, jag håller fullständigt med, HEJ! Sen om innebandy går ut på att lyfta långbollar så tror jag aldrig att Granlo kommer att börja med det, möjligtvis i BoxPlay, med det vill jag mena att "....." förmodligen ansåg att City spelar bättre innebandy! Då kan jag tipsa om att gå in och kolla i a-hallen nästa gång det är derby för du och jag var tydligen inte på samma match!

2008-10-16 @ 20:43:33
Postat av: Fundersam

Vet ej hur du /ni tänker.

City är ett pisslag säger Du.

City ska ha bragdguldet om dom klarar sig kvar i serien säger Näsman.

Ingen spelare i City utom möjligtvis Patrik svensson skulle ta en plats i er 40 manna trupp säger sporchefen.



Jag skulle kunna fortsätta med fler "sanningar som kommer från Granlos stora kakelhål.



Hur djävla dålig måste då även Granlo vara då ni bara lyckas vinna med uddamålet mot detta fruktansvärt dåliga City samt förlora både semifinalen och finalen i citycup med eran supertrupp till spelare.

Era super lirare från Storvreta och Falun är tamefan sämre än ....... div 3 spelare.

När ska dom börja leverera?

Frasse jag måste erkänna att DU är bra och underhållande att se på en innebandypaln samt att Jonte är en klassspelare som borde prova sina vingar i eliten.



City fortsätter att kämpa för sitt bragdguld vilket jag tror är mer nära än att Granlo ska ligga i toppen av serien detta år samt att ni tar er till superligan inom 4-5 år som sportchefen säger.



Men vi får se i mars om Pisslaget får bragdguldet eller inte och ni firar er superliga plats :).





2008-10-16 @ 21:20:26
Postat av: kingen

skönt å höra kommentarer som "ni vinner bara pga. erat fula spel" haha., va fan spelar det för roll? de ska smälla å det smäller. (<--punkt) har man 748 miljoner utvisningsminuter på en match spelar det väll ingen roll om man vinner? lr?

2008-10-16 @ 22:57:58
Postat av: loppan

hahaha oj minsann ord och inga visor men jag måste hålla med om att borde inte granlo utklassa city liite mer om city nu är så dåliga?



När det gäller att frälsa, vist är det så att jonte är en målgörare av klass, frasse är ju inte dålig och underhållande att se på heller. De finns fler bra spelare i Granlo Och City(orka namedroppa alla). Även motsattsen för att vara mild i orden =)



Smälla ska det och smälla gör det, sen får vissa ta fler smällar än andra men så är det... Nu håller jag inte ens mer på ena laget än det andra. Sorry dock alla granlofans, ledsen att behöva säga det här men oavsett matchresultat, smällar och gud vet vad så är det enligt mig själv (expert som jag är, haha) inte minsta tvekan om att Patrik Svensson som enskild spelare Äger och det är dagens sanning det.



lycka till på söndag.

2008-10-17 @ 20:29:04
URL: http://sibf.blogg.se/
Postat av: ?

Om nu Granlo är så pass bra som Frasse säger så tycker jag Granlo borde vinna med mera? vad hände med 20-0? Oj City fick in 6 bollar, 2 mål i POWERPLAY och 2 mål i BOXPLAY hahaha, det kan inte jag kalla bra. Jag skulle aldrig säga att Granlo är bäst i stan för 6-7 är så lite mot ett sånt Pisslag? Om City håller sig kvar, kan ni lova dom bragdguldet då? HEJA CITY :)

2008-10-19 @ 09:03:38
Postat av: Undrande

orka city överhuvudtaget? :O ,det säger sig självt vilket som är laget i stan? PUNKT...

2008-10-20 @ 04:51:25
Postat av: ?

Orka Granlo? Laget i stan är inte Granlo iaf. PUNKT....

2008-10-24 @ 17:47:15
Postat av: frågande ställning

City 3p, Granlo 10p.

DERBY: City - Granlo 6-7.

Vilket är laget i stan skulle du säga? Kanske ankarsvik eller kanske kuben som la ner för 3 år sen?

2008-10-25 @ 02:31:02
Postat av: Mr. Brightside

Är det inte för tidigt att aktualisera denna fråga? Jag är lite inne på den linjen, trots allt.

2008-10-27 @ 18:42:17
Postat av: GBK:are

Om Sundsvall City är bra, då är garanterat Granlo bättre. För tabellen ljuger inte och inte siffrorna på tavlan heller. Sen verka ju inte Svensson orka stå upp i derbyt (inte i andra matcher heller) och det måste ju vara ett stort minus eftersom allt spel (iaf det mesta) går igenom/via han. Nä, jag tycker inte att City har i DIV 1 att göra i år. Dom har inte ett lag som klarar av det heller.

2008-11-10 @ 19:07:19
URL: http://destinationokänd.blogg.se/
Postat av: Joho

Laget i Stan är Granlo. Thats it !

2009-03-14 @ 01:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0