Kirschan?!

Säsongen är över. Vi torskade den betydelselösa matchen borta mot Ö-vik med 13-8.
En rätt rolig match, bra stämning på planen och Björn Jansson var king som vanligt..
City hade tur och höll sig kvar, tack vare att Farsta förlorade. Men det innebär bara att det blir derbyn även nästa säsong.
Nu är säsongen över och vi har gjort en hyfsad säsong tycker jag. Vi har dock tappat en hel del enkla poäng, så vi skulle nog ha legat högre upp i tabellen.

Längre ner ska jag sammanställa lite statistik och så.



Roma gick som väntat vidare till kvartsfinal efter att dom slog ut Real Madrid i åttondelsfinalen.
2-1 hemma och 1-2 borta.

Hammarby åkte idag på en riktig stjärnsmäll efter 14-2 borta mot Sandviken i den tredje semifinalen i bäst av fem.
Nu är dom tvungna att vinna hemma på Zinken nu på söndag för att få fram en femte avgörande.


Grattis Umeå City till Superliga platsen.



Lite sammanställning då:

Säsongens sågning: Sundsvall City - Tråkigt, tråkigare, City. Spela roligare innebandy tack.
Säsongens hyllning: Johan Samuelsson - Var lite bättre tack.
Säsongens borrning: Stickan - Han fick en fin borr i söndags
Säsongens poängkung: Anton Samuelsson - 43 poäng
Säsongens skyttekung: Anton Samuelsson - 25 baljor
Säsongens assistkung: Jag - 19 stycken
Säsongens badboy: Björne - 26 min. (Killen med dom minsta hörlurarna, Tomson, hade 21min)
Säsongens turtle: Morra - Donatello
Säsongens fantasi: Böös - Sjuk fantasi
Säsongens sovare: Kricke - Sov gärna mer, gör det!
Säsongens minsta hörlurar: Dysse Thomas - Koss hörlurarna
Säsongens bröder: Alle & Kim - ....
Säsongens citat: Alle - "Best med E"
Säsongens skottklubba: Daniel Ekman - När han plockar fram den skjuter han nog hårdare än John
Säsongens passningsklubba: Daniel Ekman - Hittar alltid passningsvägar med den, ett lysande exempel är Öjebyn borta.
Säsongens köp: Björne - Lyckas alltid hitta goda sallader och bra dryck... nja
säsongens städare: Kim
Säsongens mytto: PJ - Vart får han allt i från?
Säsongens sämsta träningsvecka: Jocke - Ta inte illa upp, men du var inte bra den veckan!
Säsongens film: Någon av alla ninjafilmer vi sett
Säsongens mest drabbade: Dysse Thomas
Säsongens resa: Jag och Björne - Fin tripp ner till Stockholm
Säsongens låt: Christer Sjögren - I Love Europe
Säsongens kärlek: Poppen & Erika Wedin - Vet ej om Erika besvarade hans limning
Säsongens kärlek 2: Kim, Alle & Victor - Triangeldrama på hög nivå
Säsongens silverhjälm: Ronssa
Säsongens frisyr: Jonas Lax - Vad tänkte han på då?



Nu är det bara att blicka framåt mot försäsongen.



Dagens hyllning: Roma - Viktigt.

Dagens sågning: Glenn Hysén och Henrik Strömblad - Ni var bra igår.. håll gärna mer på Real Madrid, gör det!


Kommentarer
Postat av: djr8n

Haha, så sjukt bra lista frao :) Jag har några bubblare jag kan dela med mig av;
Säsongens domare: Bara att välja att vraka, men K&K drar det längsta strået. Kommentaren blir för lång för att skriva ner...
Säsongens parodi: Parodin i skönsbergshallen.
Säsongens läggmatch: City - City. 0-7 efter första perioden i en direkt avgörande match säger väl allt!? Finns säkert många underliga bets på den matchen på Nordicbet.
Säsongens miss: Björnes mot City, hur lyckades du?
Säsongens straff: Dött lopp mellan Tompa och Björne, och då menar jag dött.
Säsongens måljingel: Just ja, vad hände med dom?
Säsongens allsång: Fader...
Säsongens ursäkt: Kim "Jag glömde bort" Gatugård. Något bättre hade du väl ändå kunnat komma på? Att hjälpa till att flytta kanske inte är Kims grej, men att skylla på minnet där kan man inte göra. Speciellt inte då man har fått höra det i en veckas tid nästan varje dag. Sista gången var runt 0.00 kvällen innan det var dags. 9.00 morgonen efter hade han "glömt bort". Ärlighet varar längst Kim.

Sen, hur kunde du glömma denna? Tycker han är värd en egen rad, även fast det framkommer stenklart i listan att han är just det, men;
Säsongens dysse: Thomas Helin, kommentarer överflödiga.

Frao, 2.45 på Västerås ikväll. Något att bomba på!?

2008-03-07 @ 16:43:47
URL: http://djr8n.blogg.se
Postat av: Frasse!

Ja jag hade kunnat göra listan jätte lång. Har en hel del fina sågningar jag kan bjuda på. Säsongens sämsta spelare, säsongens jag har hårband men inget hår, säsongens coach m.m, men vissa börjar ju grina!
Hade faktiskt skrivit in Säsongens dysse. Men tog bort den!

2.45 på VSK är ett jätte bra odds. Men frågan är nog inte om Edsbyn vinner ikväll. Men hoppas inte det..

Söndag 16:00 Hammarby - Sandviken. Jag är där.
Spela på Bajen, kommer vara ett bra odds!

2008-03-07 @ 17:10:54
Postat av: Dille #33

Haha.. gillar din lista men framförallt sågningen på Lax.. Kan bara hålla med dig!!
- VAD TÄNKTE HAN PÅ??

2008-03-11 @ 00:34:28
URL: http://www.dilles.blogg.se
Postat av: loppan

kanske ditt bästa inlägg ever frasse. hade ju kunnat kommentera ett vist jesuskors närmare kan tyckas men men. haha. och varför fick affe två säsongens och inte johan? om rätt var rätt hade johan fått en säsongens frälsare också.

2008-03-11 @ 09:42:24
Postat av: Josef R

Skön lista frasse! Tack att du tog bort Säsongens sämsta spelare på mig. *host* du får pengarna sen *host* :)

2008-03-13 @ 17:45:58
Postat av: Nyfiken republikan

Har du någon koll på vilka ni ev värvar? Har ryktas om Frösöspelare, vilka och varför i såfall?!

2008-03-18 @ 11:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0